blaklockan.blogg.se

Klackerups förskola, avdelning Blåklockan. En förskolegrupp i Halmstad

Älgjakt!

Publicerad 2013-10-15 21:37:00 i En dag på avdelningen...,

Vi har pratar om älgjakten
Visat bilder
Pratar om kläder, material och utrustning
Tittat på film
 
I förskolan ska lärandet baseras såväl på samspelet mellan vuxna och barn som på att barnen lär av varandra.
Förskolan ska medverka till att barnen tillägnar sig ett varsamt förhållningssätt till natur och miljö och förstår sin delaktighet i naturens kretslopp.
 
 
Vad finns det för likheter på alla våra älgar vi har gjort?
Barnens svar:
• Alla har horn
 
• Alla har en kropp
 
• Alla har ett hjärta
 
• Alla har skelett inuti                        -Hur visste jag det? -Jo för jag har ett skelett.
                                                        Pedagog: Har alla skelett?    -Ormar har nog inte det?
• Alla har ögon och ögonbryn
 
• Alla äter löv och gräs                     - Hur vet jag det ? jo, jag tänker med mitt huvud
 
 
Vad finns det för olikheter på alla våra älgar vi har gjort?
• Alla har olika horn
 
• Ögonen sitter olika
 
• Alla ser olika ut
 
 
 
Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar

förståelse för att alla människor har lika värde oberoende av social bakgrund och oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning, och respekt för allt levande och omsorg om sin närmiljö.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv