blaklockan.blogg.se

Klackerups förskola, avdelning Blåklockan. En förskolegrupp i Halmstad

Alla hjärtans dag!!! Valentines day

Publicerad 2013-02-14 12:39:00 i Traditioner,

I dag går dagen i hjärtats tecken... 
Hur är vi mot varandra? 
 
Vi har alla olika ursprung från olika delar av värden, det är en tillgång, alla är lika mycket värda!
 
Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du!   ♥  
 


Lite pyssel i hjärtats tecken....       ♥ 

 

♥♫ ♪♥♪♥ ♫  Fingerramsa - sång♥ ♫ ♪♥ ♫ ♥ 
                                   Melodi: Tio små indianer

                                  Ett å två å tre röda hjärtan
                                 fyra fem å sex röda hjärtan
                                 sju å åtta å nio röda hjärtan
                                     tio röda hjärtan till dig!

 

 

En mysig kram 
Melodi: Säg visst har du väl sett? 
(Den cyklande elefanten)

En mysig kram till dej (krama en vän)
En mysig kram till mej (krama en vän)
Vi är ju kompisar (peka på varandra)
Vi är ju kompisar (peka på varandra)
Vi har ju jätteskoj (sträck upp armarna mot taket) 
Vi cyklar på vår hoj (cykla med armarna)
Vi är ju kompisar (peka på varandra)
Just du och jag (peka på varandra)
Cha- cha – cha! (vicka på rumpan)

 
 
 
 
                 ♥ ♫ ♥ ♫ ♥ Melodi: Lilla snigel akta dig   ♥ ♪♥♪♥♪♥ 

                          Du kan få en kram av mig, kram av mig, kram av mig
                                       Du kan få en kram av mig,
                                             jag får en av dig.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv